Oj vilken resa det blev

Jag tänkte med detta inlägg berätta om hur det är att jobba med det jag gör och vad som händer när man åker till olika platser i Sverige. Ibland händer det mer.

I måndags åkte jag iväg halv elva för att ta mig ner till Landvetter, flyget skulle lyfta kl 13.00. Och som vanligt hade jag ju packat ihop en hel del grejer.

Planet mellanlandade på Arlanda och där fick jag byta till planet som skulle flyga mig upp till Sundsvall. Det var lite försenat, närmare en timme. För mig gjorde det ingenting men det var många andra medpassagerare som blev stressade. Och det märks. De tittar på klockan, går fram och pratar med personalen och frågar, suckar och blir ju liksom sura. Jag kan väl förstå det men det går ju liksom inte att påverka någonting. Så jag satt där och försökte bara vänta och känna mig glad, så jag satte på mig ett leende också.

Flygresan gick bra, landade i ett snöigt Sundsvall och flygtaxin stod och väntade så fint på mig. Skönt när logistiken fungerar. Nu väntade en bilresa på ca 1 1/2 timme för mig upp till Sollefteå.

Jobb i taxin

Jobbade lite i taxin

Jag checkade in på hotellet vid 18.30.

Jag bodde på ett mysigt hotell som låg mitt i en slalombacke och med en fin utsikt över Sollefteå. Det jag brukar göra när jag kommer till hotellen det är att försöka träna något. Antingen ut och springa/gå eller besöka gymmet om det finns. Och här fanns det ett jättebra gym, så det blev en timmes träning.

Sen tog jag med mig mat upp på rummet, åt mat sittande i sängen. Släckte lampan vid 22.00. Trött.

Glamoröst liv med mat på rummet

Blev hämtad tidigt på hotellet på morgonen av Ingrid, hon arbetar som verksamhetsutvecklare i Sollefteå kommun.

Första föreläsningen jag skulle ha började kl 08.00 och ämnet handlade om när personen med funktionsvariation blir äldre och kanske utvecklar en demenssjukdom. Hur påverkar det personen och vilket stöd behöver hen i sitt åldrande. Det blev en jättebra förmiddag, ett härligt gäng från Sollefteås verksamheter.

Efter lunch tog jag emot gäng nummer två. Och samma här, intresserade och frågvisa och ville lära sig mer helt enkelt. Alltid kul!

Fick förutom bra utvärderingar också presenter, tusen tack för dessa!

Utvärderingar från dagen

T-Shirt & kopp

Får ofta höra att vi är lika, Sissela Kyle o jag

Var är taxin?

Nu började min nya utmaning. Flygtaxin skulle hämta mig kl 16.50 i Sollefteå för att ta mig till flyget i Sundsvall. Den resan tar ca 1 1/2 timme och avgång var kl 19.00. Men deras data hade strulat enligt den personen jag pratade med så taxin åkte först kl 16.50 fr Sundsvall- alltså då den skulle hämtat mig. Detta förstod jag med en gång att jag skulle missa mitt flyg hem denna kvällen.

Skit tråkigt. Det tar tid för mig att ställa om men när jag väl gör det så fixar jag resten. Boka om flygresan och boka ännu en hotellnatt fast nu i Sundsvall.

Jaja, det ordnar sig ju till slut. Nästan. Höll på att missa morgonflyget 06.40, då jag försov mig! Men jäklar jag tror jag klädde på mig och packade väskorna och var nere i taxin på 3 minuter. Bra gjort.

Landade på Arlanda men där blev jag sittande i några timmar för Landvetter var helt stängd pga dåligt väder.

Även nu började alla resenärer bli stressade  och knödde och skyndade sig att ställa sig först i kön för att boka om sina flygbiljetter. Ni vet alla vill ju veta om man kommer med nästa plan. För just “jag” har ju det viktigaste behovet att komma med…

Jag kom hem till slut, ca 6 timmar senare. Men så skönt det är att komma hem. Till slut. Trött men nöjd.

Så kan mina jobbdagar se ut. Att jobba en dag kan bli tre dagar.